Samsung SDC3D809

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SDC3D809 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Steven 15-01-2023

Goed apparaat met Kantekekening

Geschreven voor: Samsung SDC3D809

Ik heb deze Samsung condens droger 10 jaar geleden aangekocht via samsung en het werkt nog steeds. Maar wel een grote kant tekeningen vlak voor het einde van de garantie gaf de droger de geest. De droger werd op kosten van de garantie gerepareerd en tot mijn verbazing werd bijna alles van het binnenwerk vervangen dus ik weer een bijna nieuwe droger als toen ook de loopwielen waren vervangen had ik nungeen irritante gekraak en gepiep bij het drogen. Deze droger vergt heel wat onderhoudt zoals de condensor, het stof opvang cassette, het binnen naar de condensor, 1x pj de achter kant en de bovenkant eraf om alles goed stofvrij te maken en drogen en schoonmaken.
Tip.. Niet in een natte ruimte plaatsen.
Maar door de nieuwe energie tarieven is deze droger wel erg duur geworden in gebruik en daarom wordt het vandaag vervangen voor een energie zuinige drogen geen samsung omdat de ervaringen met de reparatie en extra onderhouden mij wel teleurgesteld heeft.

Gr.

Pluspunten

• Doet zijn werk
  • Verlichting in de trommel
  • Veel keuze in programma's
  • Kan aangesloten worden op de afvoer

Minpunten

• Veel. Onderhoud nodig
  • Af fabriek begeeft het apparaat het snel.
  • Meer dan 500 euro pj aan energie kosten

Rayer 28-10-2017

Fijne droger vandaag overleden

Geschreven voor: Samsung SDC3D809

Voor een jaar of 5/6 terug deze droger gekocht en hij beviel prima! Hij had wat meer onderhoud nodig dan onze vorige droger, maar dat is alleen maar goed dacht ik.
Tot dat ik vanmorgen een telefoontje kreeg van mijn man dat hij het begeven had. Stoppen waren er uit geslagen en de rookmelders gingen af. Resultaat, een droger die het begeven had en er kwam een flinke stank vanaf.
Na het losmaken van de boven/achter kant, zijn we ons rot geschrokken hoe ontzettend veel stof en smerigheid er in de machine zat!! Voor het zelfde geldt was het in de fik gevlogen met alle gevolgen van dien!! Ik kreeg meteen de indruk dat het apparaat meer vuil van buiten aantrekt dan van binnen met de filters ed. En hoe is het als consument mogelijk om dit schoon te maken. Echt geen aanrader dit model! En dan heb ik het nog niet over de vocht sporen in het apparaat en ook langs de bedrading

Pluspunten

• droogt prima
  • goed in te stellen, veel mogelijkheden
  • zichtbare en nodige delen goed schoon te maken
  • condens direct af te voeren

Minpunten

• Trekt in het apparaat erg veel stof aan.
  • vochtsporen / oxidatie achter in machine

A.smit 06-08-2016

Wat een rot machine

Geschreven voor: Samsung SDC3D809

Heb die machine in 2013 gekocht na 2 jaar en 1 maand deed hij niets meer garantie natuurlijk net verlopen en samsung nederland vind de nederlandse wet eigenlijk maar onzin dus geen clementie dus de reparatie maar betaald omdat je geen zin hebt in een rechtszaak voor zo,n "klein" bedrag.
Na ongeveer een half jaar hetzelfde probleem het apparaat deed weer helemaal niets de garantie op de reparatie was natuurlijk ook weerverlopen en dus maar weer betaald nu is die rot machine weer kapot. Ik ben er nu klaar mee voor mij nooit geen samsung meer

tsjawatzalikeenskiezen 28-06-2013
Geschreven voor: Samsung SDC3D809

We hebben deze wasdroger nu 3 dagen in huis. Het apparaat ziet er mooi uit. Installatie was eenvouding. Bediening is vanzelfsprekend. Droogresultaat is prima. Maakt veel minder lawaai dan onze oude droger (Bauknecht van 15 jaar). Machine produceert wel veel warmte (aan de buitenkant).

In tegenstelling tot wat de specificaties hier op kieskeurig.nl aangeven, wordt er wél een slang bijgeleverd om het condenswater direct op de afvoer aan te sluiten. Het is ook best een lange slang (2 meter), die eenvoudig is aan te sluiten.

Over de duurzaamheid van het apparaat kan ik nog weinig zeggen. Het voelt allemaal degelijk aan. Wel zijn er veel lampjes en geluidjes, waarvan ik me afvraag of die het over 15 jaar ook nog zullen doen...

Fubar6 19-03-2013
Geschreven voor: Samsung SDC3D809

Deze wasdroger nu ruim een week in huis. De bediening is makkelijk en intuitief. Er zijn vele mogelijkheden. Droogresultaat is goed. Dankzij de grote trommel (8kg) kun je er meer instoppen met nog steeds een goed resultaat. Een zeer positief punt vind ik dat de droger de vochtigheid van het wasgoed meet. Zodoende past hij het programma aan en duurt een normaal programma van 2 uur nog maar bv 45min. Er wordt dus niet onnodig energie verspilt. Tevens is de anti-kreuk functie zeer goed. Ik heb het beddegoed in de droger gegooid en het kwam er kreukvrij en droog uit. Super dus!
Laatste pluspunt is de mogelijkheid om het condenswater af te voeren via een afvoerslang ipv de condensbak. Weer een handeling minder na een droogbeurt. Is te stapelen met de samsung stapelkit (SK-DH of SK-DA, afhankelijk van de wasmachine die eronder staat.)

Fubar6 09-04-2013

Update 09-04-2013
De droger bijna een maand in bezit en erg blij mee. Droog nu ook het beddengoed erin en het komt er kreukvrij uit.

Ook sloffen en wollen truien gedroogd, helemaal perfect.

Echt een topapparaat!!

v.Ginneke 18-03-2013
Geschreven voor: Samsung SDC3D809

We hebben naar aanleiding van reviews gekozen voor deze Samsung condensdroger. Waren in het bezit van een AEG Lavatherm, maar die liet ons in de steek na 2,5 jaar.
AEG wilde niets voor ons betekenen, dus moesten we op zoek naar een ander merk.
Deze droger is verrassend goed, niet te rumoerig en heeft meer dan genoeg mogelijkheden. Op de afvoer aan te sluiten met bijgeleverde slangenset. Droogresultaat heel goed!
En nog gewoon te plaatsen op onze Miele wasautomaat!
Heel tevreden en hopelijk een langere levensduur..!

mark van wolde 21-05-2014

hallo Ginneke,

als het goed is heb je deze droger nu al een tijdje. bevalt hij je nog steeds zo goed als in het begin? ik zit er namelijk aan te denken om hem ook aan te schaffen.
alles komt er vrij kreukelloos uit? ik hoop van je te horen.

Groeten Mark